duminică, 28 aprilie 2013

Recenzie : Micutele Mincinoase de Sara Shepard


Nu voi mai incepe postul  cu "Heii" pentru ca presupun ca v-am innebunit. Tocmai am terminat de citit Micutele Mincinoase. Mi-am dorit sa citesc aceasta serie de cand am vazut serialul, adica in jur de o luna. Auzisem de serial de cand a aparut insa nu mi-a placut primul episod asa ca l-am lasat balta si iarna aceasta, neavand ce sa fac, m-am apucat de el :) Probabil v-am mai spus.
Oricum, ideea este ca vroiam sa citesc si cartile, sa le compar.
Pot spune ca in carti fetele sunt mult mai rele decat in serial. Adica rivalitatea dintre Spencer si sora ei este nimic fata de cum este descrisa in carte. Hana este o...ma abtin sa spun. Emily este aproape la fel ca in serial si la fel si Aria. Omitem faptul ca Emily este blond-roscata in carte, si nici celelalte fete nu prea se aseamana cu cele din serial, poate doar Aria.

Recenzie:

La sfarsitul clasei a saptea, cele cinci prietene, Ali, Aria, Spencer, Hana si Emily stau impreuna intr-o seara. Ali incearca sa le hipnotizeze, insa Spencer o opreste inainte de a o hipnotiza si pe ea. Atfel, cele doua se cearta iar Ali dispare. Spencer, simtindu-se vinovata, pleaca in cautarea ei dar nu o mai gaseste.
Trei ani mai tarziu, cele patru prietene ramase sunt complet schimbate si niciuna nu mai vorbeaste cu alta, fiecare avand propriul grup, sau chiar neavand unul. Hana cea grasuta a devenit una dintre cele mai populare fete din oras, Spencer incearca sa o depaseasca pe sora sa recurgand la cele mai josnice moduri, Emily face parte din echipa de inot si Aria care a fost plecata in acesti ani in Europa se intoarce.
Toate patru sunt pline de secrete, secrete comune, si secrete proprii. Hana este o hoata. Spencer ii fura iubitii surorii sale. Emily este lesbiana. Aria este impreuna cu profesorul ei de engleza.
Dar datorita acestor secrete cele patru sunt unite de -A care incearca sa le faca vietile un calvar, expunandu-le secretele. Si sunt mult mai multe secrete decat cele mentionate.


Parerea mea:

Pai, in primul rand m-a exasperat faptul ca cele patru au ajuns sa isi vorbeasca, sa zicem ca inainte, abia la sfarsitul cartii.
Desi am spus ca fetele sunt destul de diferite in carte fata de serial, marea majoritate a momentelor din carte au fost bine expuse si in serial, spre exemplu, cel in care Ezra si Aria s-au intalnit, precum si multe altele. De Aria mi-a placut totusi, este singura care mi se pare ca ar un caracter puternic.

Dupa cum am spus la inceput, Spencer chiar mi se pare josnica in carte si chiar exista o ura care mi se pare in continua crestere fata de sora ei. Datorita unui idiot de hambar sa se supere? Si parintii ei sunt putini prea reci fata de ea, cel putin pana aceasta face ceva care sa ii bucure.
Hana? Hana m-a enervat rau de tot. In carte aflam cateva detalii (foarte putine) despre relatia dintre tatal ei si ea, si modul cum acesta a facut o "gluma" la adresa ei (aici chiar mi-a parut rau de ea). Momentan, deoarece abia am terminat de citit cartea si ar trebui sa mai stau putin sa ma gandesc si sa-mi etichetez sentimentele fata de ea, nu pot spune tot ce m-a exasperat la Hana. Poate sunt dezamagita de Hana pentru ca spre deosebire de serial, aici Hana nu este deloc o fata inocenta (nici in serial nu a fost prezentata la inceput ca o fata inocenta, inocent fiind un termen relativ, insa pe parcurs macar acolo s-a schimbat, desi probabil se va schimba in cartile urmatoare).
Emily, nu stiu de ce, dar Emily nu mi-a placut deloc. Pare prea monotona si devine enervanta dupa ce se indragosteste de Maya.
Dar inafara de asta, cartea a fost okay. Recunosc, am avut destul de multe reprosuri la adresa personajelor, insa asta datorita faptului ca mai intam am vazut serialul, si abia dupa am citit cartile. Daca ar fi fost invers as fi fost dezamagita de serial. 
Cartea chiar merita cititta, si in caz ca nu ati citit nici cartile si nu ati vazut nici serialul, mai intai apucati-va de carti!

Va voi lasa un mic citat, singurul pe care mi l-am amintit.

-Fantomele pot sa trimita SMS-uri?
Tatal ei isi ridica privirea, surprins si dezorientat.
-Ce-i ala SMS?

Cat am putut sa rad aici! Daca l-as fi intrebat eu pe tata asa ceva, cel mai probabil conversatia s-ar fi sfarsit cu tata care mi-ar fi spus sa facem o plimbare pana la psihiatru :))

Punctaj : 4/5

5 comentarii:

  1. Imi place mult recenzia!!Eu n-am citit inca seria asta si nu stiu daca sa ma apuc de ea.Unele persoane mi-au spus ca merita,altele mi-au spus ca nu,dar pana la urma o sa incerc sa vad cum e:D

    RăspundețiȘtergere
  2. Anonim14:11

    Mi enu mi-a placut. Probabil a fost de vina ca am citit seria in editie de chiosc, dar m-a dezamagit destul de tare.
    Si pe mine ma amuza faza pe care ai pus-o la final:)

    RăspundețiȘtergere
  3. Eu nu le-am citit si nici n-o sa le citesc , nici macar nu m-am uitat la serial

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Anonim14:59

      Atunci ce doamne iarta.ma cauti aici?!

      Ștergere
  4. Nu prea as vrea sa vizionez serialul, dar trebuie sa citesc cartea asta odata :)

    RăspundețiȘtergere

Suntem nerabdatoare sa va citim parerile! :)